Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 Şubat 2017 Pazar

Matmazel'in Favorileri: Ocak 2017 ve YOGA MACERAM

Hepinize yeniden merhabalar! Bir ayı da daha bitirdik ve sizlere yazmayı çok özledim! Ocak ayı benim için beklenmedik güzel olaylar, eski dostlarla birlikte kazanılan yeni arkadaşlıklar ve bol bol huzurun yanında beni bu huzura sürükleyen kitaplar ile geçti.

Bildiğiniz gibi Çukurova Kitap Fuarı ocak ayının ilk hafta sonunda kapılarını meraklı okuyucularına açtı ve ben ve kız kardeşim de soluğu fuarda aldık. Yeni yıl sonrası verilen kararlardan biri olan ''bu yıl daha çok kitap okuyacağım'' sözümüzü tutmak içinse pek çok kitap aldık ama bir tane kitap vardı ki; her yıl fuara varışımda aynı stanttan aynı yazarın kitabını aldığımı ancak bu yıl fark edebildim. Hangisi mi? Elbette Debbie Macomber'ın kitap serisinden her yıl fuarda bir tane ediniyordum. 


Hayal dünyanızda hoş bir yolculuğa çıkmayı seviyor ve kitaplardan arkadaş edinmeyi sevimli buluyorsanız kitaplarına bayılacağınızdan eminim. Konusundan kısaca bahsetmek gerekirse ''Çiçeklerimi Rüzgara Verdim'' Üç farklı nesilden kadının bir araba ile çıktıkları yolculuğu ve bu yolculuk sırasında her bir yaş grubunun farklılaşmış hayat endişeleri ve aşk hayatlarını konu alıyor. 

Tıpkı yazarın diğer kitapları gibi çok severek okudum ve kitaptaki yolculuğun başladığı bölümde kendimi ani bir kararla kuzenimi ziyaret etmek için Konya otobüsünde bulunca sanki yolculuğu beraber yapıyormuş hissine kapıldım ve kitabı dönüş yolunda bitirmekten kendimi alamadım.


Ocak ayı nerede yaşıyorsanız yaşayın dondurucu geçtiğinden bu ayki bir diğer favorim tavşanlı şirinlik abidesi Oysho çoraplarım. Oldukça kalın ve sıcacık tutmalarının yanında inanılmaz sevimli harika bir ev çorabı! Bu çorapları ne zaman giysem kendime yağmura karşı cam önünde bir salep yapıp keyifle kitabımı okuma isteği ile doluyorum!


E kitap dedik, kalın çoraplar dedik kış ayının bir diğer olmazsa olmazı kokulu mumlardan da bahsetmesek olmaz! Bu ay English Home'dan satın aldığım tarçın ve limon kokulu büyük boy kavanoz muma neredeyse tutuldum diyebilirim. Kokusunu çok kısa sürede iç baymadan veriyor ve ortama ferah ve tatlı bir hava bırakıyor.


Bu ayki kozmetik favorilerime gelmek gerekirse; ilk sırada Bee Beauty'nin lavantalı bu harika parfümü yer alıyor. Kısa ve öz konuşmak gerekirse lavantaya bayılanlardansanız oldukça uygun fiyatlı ve ortanın biraz üstünde kalıcı bu parfümü siz de beğenirsiniz. Benimkine şimdiden kardeşim el koydu bile!


Bunun yanında bir diğer güzel kokulu favorim ise Gratis'lerde satılan Dirty Works markasının üçlü body butter'ları. Dürüst olmak gerekirse bunları bu kadar beğeneceğimi hiç sanmıyordum ama ilk kullanımdan bu yana her defasında daha fazla bayılıyorum bu vücut kremlerine! Tereyağ kıvamındaki yapıları tam kuru ciltlere uygun, çabucak emiliyor cildi yumuşacık yapıyor ve kokuları çok ama çok kalıcı. Yani bir gün sonra bile buram buram shea ya da hindistan cevizi kokabiliyorsunuz!


Bunun yanında ayın başında ziyarete gelen arkadaşlarımla Adana'da çok güzel bir kahve dükkanı keşfettim. İsmi ''Federal'' ve mekanı, yerine göre ev gibi sıcacık yerine göre adeta bir sergi salonu ve merak uyandırıcı. Kahveleri de bir o kadar harika ve müzikleri de keyif veren cinsten. Ek olarak fiyatları bu elitizme göre hiç de pahalı değil. Ankara ve İstanbul'da da şubeleri varmış. Eğer bulunduğunuz şehirde varsa kesinlikle gidip bir kahve içmenizi öneririm.


Keyifli müzik demişken bu ay dilime dolanan söylemekten ve dinlemekten yorulmadığım, zaten müzik listelerinin ilk sırasından da eksik olmayan Ed Sheeran'ın ''Shape of You'' şarkısı kesinlikle bu ay ki favori melodim!


Ve son olarak eğer instagram'dan beni takip ediyorsanız bilirsiniz ki; bu ay hayatımı derinden etkileyen ayın favorisi olmakla başlayıp yaşam favorim olmaya giden bu ayın en etkili eylemi benim için ''düzenli'' yogaya başlamak oldu. Yeni yıl ile zayıflama kararları alan ya da spor yapmak için yeni yılı bekleyen bir insan değilim. Hatta neredeyse 7 yıldır haftada 2-3 gün bel ağrılarıma iyi geldiği için pilates ya da yoga yapan bir insanım. 3 yıldan fazla bir süredir de yönlendirmelerini çok sevdiğim ''Yoga With Adriene'' isimli yoga kanalı aracılığıyla yoga yapıyorum.

Yine Adriene ile yoga yaptığım 2016 Aralık ayının son gününde 1 Ocak itibari ile başlayan bir yoga challenge'ı görünce ''Zaten haftada 3 gün yoga yapıyorum ya her gün yapsam nolur?'' diye düşünerek 31 gün süren ve her biri farklı içeriklerden oluşan bu video serisini takip etmeye başladım. İyi ki de başlamışım!
Kısaca şunu söylemek istiyorum;
DÜZENLİ YOGAYA BAŞLAMAK TÜM HAYATIM BOYUNCA BEDENİME YAPTIĞIM EN İYİ ŞEY!
Evet bu kadar açık ve net!
Bu bir ayın sonunda bedenimde ve ruhumda neler mi gelişti?
  • Artık bel ağrısı hissetmiyorum!
  • Esnekliğim arttı!
  • Duruşum düzeldi!
  • Muzdarip olduğum boyun ve omuz ağrılarım artık yok!
  • 100 gram vermeyişime rağmen göbeğim gözle görülür biçimde küçüldü, bacaklarım ve kollarım sıkılaştı ve artık daha dik durduğum için herkes daha ince göündüğümü söylüyor.
  • Bunun yanında yoga yapmak mide ve bağırsak gazı problemlerine süper geldi!
  • Mental olarak ise fiziksel ağrılarım azaldığı için kendimi daha huzurlu ve sağlıklı hissediyorum
  • Yoga büyük bir konsantrasyon işi olduğundan, yoga yaparken harekete odaklanmanın stres seviyemi düşürdüğünü ve beni daha mutlu bir insan yaptığını gördüm.
  • En önemlisi ise 31 gün boyunca yılmadan bu programı bitirdiğim için KENDİMLE GURUR DUYUYORUM!
Bunların hepsi ama hepsi gerçek! Öyle Google'a ''Yoga'nın faydaları'' yazıp da okumalık değil yaşanmışlıkla paylaşılan etkiler bunlar ve dürüst olmak gerekirse bunların hiç birini yaşayacağımı düşünmüyordum hatta kayda değer bir etkisini görmeyi bile beklemiyordum. Tek amacım bel ağrımı dindirmekdi ve beklediğimden çok daha fazlasını kazandım.

Peki 31 gün boyunca neler yaşadım. Programı kaçırdığım zamanlar olmadı mı? OLDU! Yine de yılmadım kaçırdıysam ertesi gün, bir gün öncesinin programı ile birlikte ikisini de yaptım! Yoruldum mu? Bazı günlerin programını bitirince ''Canımı okudun Adriene!'' diye bağırsam da kaslarımdaki o gevşeme hissinden inanılmaz keyif aldım. Hatta öyle ki sonunda bu hisse bağımlı oldum bile diyebilirim ve bu programı başarı ile bitirdikten sonra Adriene'in 30 günlük diğer yoga serilerinden birine başladım. İşin özü ve sözü; iyi ki başlamışım ve iyi ki sürdürüyorum!

Son olarak yukarıda verdiğim gazla yogaya başlamayı düşünen arkadaşlara süreç ile ilgili bilgi vermem gerekirse; Adriene'in yoga programına kanalından ya da videonun altındaki linkten kayıt olduktan sonra mail adresinize her gün o günün videosunun içeriği geliyor ve videolar günü geldikçe sırayla kanala yükleniyor. (Program bittiği için şu an hepsi kanalda mevcut.) Her gün farklı bir amaca ve kas grubuna hitap eden videolar serisini takip ediyorsunuz. Bu yoga seansları sırasında Adriene sizi ''omuzlarını rahat bırak'' ''nefes almayı unutma'' ''karını içeri çek'' ''kaslarını hissediyor musun?'' ya da ''son 3-2-1 ve rahatla'' gibi yumuşak söylemleri ile çok önemli noktalarda yönlendiriyor ve programdan tam anlamı ile faydalanmanızı sağlıyor. Hiç yapamayacağınızı düşündüğünüz hareketleri bu yönlendirmeler ile yaptığınızda sizin bile ağzınız açık kalıyor. (Öyle ki crow pozunda kardeşime fotoğrafımı çek bunu görmek istiyorum diye haykırıyordum!) Program boyunca yaptığınızı sandığınız pek çok yoga pozunu daha kaliteli ve uzun süreli yapmaya başlıyorsunuz. Mesela ilk başlarda ''aşağı bakan köpek'' hareketini yaparken kollarım ağrıyordu ve kısa süreli yapıyordum. Program bittiğinde ise kollarım çoktan alışmış ve daha uzun süreler ve farklı pozisyonların ağırlıklarına oldukça açıktı.

Bir de daha önce hiç yoga yapmamış ve ''E ben de ucundan kıyısından başlasam mı'' diyenler için küçük bir öneri vermem gerekirse; direkt olarak bahsettiğim yoga programına başlamak yerine öncelik olarak yoganın temel pozisyonlarına duruşların nasıl yapılması gerektiğine yine YWA kanalından (ya da direkt buradan) ulaşabilir ve yogaya temelinden başlayabilirsiniz. Bunun yanında sizin de benim gibi boyun, omuz, sırt ve bel ağrılarınız varsa ve yogayı bu şikayetlerden kurtulmak için yapmak istiyorsanız bir diğer favori yoga kanalım olan PsycheTruth un şu videosuna bakabilirsiniz. Bu videoyu haftada 3 gün tamamlayıp da ağrısı kalan olacağına inanmıyorum o kadar iddialı ve rahatlatıcı bir üst beden açma yoga videosu.

Evet benim Ocak ayı favorilerim ve yoga serüvenim bu şekildeydi! Sorularınız varsa instagram'dan ya da direk aşağıya yorumlardan bekliyorum! Ayrıca bu yeni başladığımız ''Matmazel'in Favorileri'' bölümünden hoşlandınız mı? Bununla ilgili (ya da ilgisiz) önerileriniz varsa yazın lütfen!
Hepinizi çok seviyorum. Şimdilik Adios, bir sonraki post'a kadar seksi kalın! 

Instagram adresim: matmazel_nikki 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli, lütfen fikirlerinizi benimle paylaşın :)
Sorularınız için Instagram hesabım (matmazel_nikki) her zaman aktif!

Matmazelin Penceresi © 2014. Haklarım Var Tümü De Gizlidir | Destek-Blogger

Tasarım-Değmesin Yağlı Boya